sobota, 7 września 2013

FASZEROWANE PAPRYKI



Wspaniałe danie na obiad, lub ciepłą kolację. Takie nadziewane papryki są też fajną przekąską na zimno. Proste w wykonaniu i niskokaloryczne, za to bardzo pożywne. Są soczyste i smakowite. Poczęstowałam przyjaciółki, zjadły i były zachwycone.

Lista zakupów:

- 7 średnich papryk w ulubionych kolorach (ja wybrałam żółte i czerwone)
- pół kg mięsa mielonego z indyka
- 10 pieczrek
- 1 średnia marchewka
- 1 średnia cebula
- 1 torebka ryżu pełnoziarnistego (polecam wujka Ben'a)
- ok 120 g żółtego sera
- 5 łyżek keczupu
- oliwa do smażenia
- sól ziołowa, przyprawa do kurczaka, pieprz


Wykonanie:

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu w osolonej wodzie. Pieczarki i cebulę posiekać, marchewkę zetrzeć na tarce i usmażyć na oleju w głębokiej patelni. Dodać ugotowany ryż i doprawić solą, pieprzem i keczupem. Gdy mieszanka przestygnie połączyć ją z mielonym, surowym mięsem. Dobrze wymieszać i przyprawić (ok 3 łyżeczki przyprawy do kurczaka). Dodać starty ser.
Papryki umyć i odciąć górne części z łodyżkami. Wydrążyć pestki i nadziewać farszem do pełna. Ustawić w brytfance na papierze do pieczenia i piec godzinę w 180 stopniach. Najlepiej jest wstawić danie do mocno rozgrzanego piekarnika (ja rozgrzałam do 250 stopni i po 10 minutach pieczenia zmniejszyłam temperaturę do 180). Całkowity czas pieczenia zależy od wielkości papryk.
SMACZNEGO:)






2 komentarze:

  1. wójka????? a przyprawa pewnie z glutaminianem? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że wUjka:) zmęczenie...dzięki za uwagę.
      A przyprawa KAMIS. Piszą, że bez glutaminianu. To jedyna gotowa jakiej używam, bo bardzo ją lubię.

      Usuń