piątek, 18 lipca 2014

ZUPA MARCHEWKOWA

Coś w tym stylu widziałam w wykonaniu Pascala. To było dawno i od tamtej pory nosiłam się z zamiarem ugotowania czegoś podobnego, bo dokładnego przepisu nie pamiętam.
Wyszło pysznie i już nie ma.

 
Potrzebujemy:
- ok pół kg marchewek
- 1 pietruszkę
- 1 mały por
- 1 średnią cukrową cebulę
- ok 1 litra bulionu drobiowego (przepisów na bulion jest pełno, więc nie podaję)
- 1 papryczkę chilli
- przyprawy (ziele angielskie mielone- pół łyżeczki, 2 łyżeczki pieprzu cytrynowego, łyżeczka cukru, sól ziołowa wedle uznania)
- orzechy nerkowca
- masło i oliwa
Wykonanie:
Marchewki obrać i pokroić w plastry. Pietruszkę przekroić na pół, a cebulę na 4 części. W garnku podsmażyć na maśle pokrojony por. Dodać trochę oliwy i wrzucić warzywa. Papryczkę chilli przekroić na pół, wyjąć pestki i hyc do gara. Chwilkę poddusić i zalać bulionem. Gotować do miękkości marchewki. Po ugotowaniu wyjąć pietruszkę, oraz papryczkę. Miąższ papryczki oddzielić nożem od skórki i wrzucić do garnka. Jego zawartość zmiksować blenderem na gładką masę.
Podawać na ciepło z prażonymi na suchej patelni nerkowcami.


Marchewkowego smacznego:)

2 komentarze:

  1. Wypróbowałam Twój przepis i zupka bardzo mi smakowała :). W domu często robię sobie zupę krem. Jednym z moich ulubionych warzyw jest dynia. Przyrządzam z niem pyszny krem wg przepisu z https://najlepszewkuchni.pl/. Dodaję do niej pestek słonecznika, które idealnie podkreślają smak zupy. Polecam również spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta Jackowska11 maja 2019 06:36

      Ja też bardzo lubię takie zupy, zwłaszcza z dyni. Do ich przygotowania używam najczęściej specjalnego miksera, który swego czasy zakupiłam na https://duka.com/pl/agd/miksery. Urządzenie pozwala mi miksować potrawę na gorąco, bezpośrednio w garnku. Takie rozwiązanie sprzyja skróceniu czasu przyrządzenia kremu.

      Usuń