poniedziałek, 21 marca 2016

WARZYWNIAK - pasztet z cieciorki

Najlepszy na świecie jest pasztet mięsny, tradycyjny mojej mamy. Jak już go opanuję i zrobię to na pewno będzie na blogu.
Ale czasem, dla odmiany lubię te pieczone warzywniaki, z cieciorki, soczewicy i takie tam.

Składniki na 1 zwykłą keksówkę:
- 1 puszka cieciorki
- 1 średnia marchew
- 1 średnia pietruszka
- 1 spory por (biała i jasnozielona część)
- 1 jajko
- 4 łyżki bułki tartej
- pół batata pieczonego (ja miałam z obiadu, można zrobić BEZ, będzie mniej słodko)
- 3 łyżki posiekanego szczypiorku
- sól ziołowa
- słodka wędzona papryka (łyżeczka)
- olej do smażenia
Marchewkę i pietruszkę zetrzeć na tarce jarzynowej, pora posiekać i wszystko usmażyć na oleju.
Cieciorkę odsączyć i zblendować na gładką masę. Dodać 3/4 warzyw z patelni i zmiksować. Na koniec reszta warzyw (żeby nie wszystko było papką), szczypiorek, przyprawy, jajo i bułka.
Wymieszać. Masę do keksówki i piec 180 C ok 40 min.
Świetnie smakuje z chrzanem i musztardą:)

 
Na Wielkanoc się nada...
Warzywniakowego smacznego życzy Wróżka P.


3 komentarze:

  1. Witam serdecznie. Miło tu u Ciebie. Pasztet z cięciorki też mi jest znany. Bardzo go lubię i pewnie niebawem też umieszczę przepis na moim blogu. Zapraszam Cię także na niego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że się podoba. Podeślij link do swojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego czegoś jeszcze nigdy nie miałam okazji robić, ale kto wie jeśli najdzie mnie ochota i znajdę chwilę czasu wolnego to na pewno skorzystam. Osobiście lubię sobie pichcić z przepisów https://basiazsercem.pl/ dzięki którym można zrobić przepyszne dania.

    OdpowiedzUsuń